Monday, June 7, 2010

dunia kerja

hi semua,


dah masuk bulan jun rupanya. sangat pantas kan masa berlalu. makin hari, kita makin tua, maknanya umur pun makin singkat. walaupun begitu, kena gak isi kehidupan ini dengan benda-benda bermanfaat. nak usaha, nak kerja, nak capai impian, nak beramal soleh, kat dunia ni jek. kang bila Izrael dah cabut nyawa. takda lagi dah peluang. cakap pasal kerja. minggu lepas adalah kali pertama aku masuk bekerja. huh. bukan senang rupa2nya bekerja jumpa orang awam nih. seteruk mana kerenah diorang, kita tetap kena bagi senyuman paling manis. tapi itulah kan, selagi kita tak masuk dunia kerja. kita takkan tahu bagaimana dunia kerja. kita kena patuh dengan orang atasan. jangan melawan. jangan wat muka protes. semua tu memang pengalaman. its precious! nasib baikla aku cuma krew part time. and event-event camni pun bukan selalu. kalau tiap-tiap hari, boleh pengsan kowt. haha!
anyway. akan datang. untuk kerja tetap, aku taktau lagi nak kerja apa. aku tak minat sangat nak pergi kerja pagi n balik lewat petang tiap-tiap hari. kalau boleh aku nak kerja sendiri, huhu. doakanlah hasrat aku tercapai. hehe

0 comments: