Tuesday, June 29, 2010

percubaan bersolek.



bila dah ada sket 'gaji' daripada kerja part time nih, sebagai perempuan, mulalah. dah mula nak berjinak-jinak dengan alat kosmetik. dah mula nak beli bedak yang 'mahal' sket. tak nak dah pakai bedak silky girl harga 7.90sen. haa, selama 4 tahun kowt pakai bedak compact silky girl. punyalah 'miskin'. ekekeke! but now aku dah bertukar kepada kosmetik jenama In2It. bedak dia yang macam kat gambar tu harga dia 39.90sen kalau takde diskaun. tapi hari tu aku beli ada la diskaun 10%.
ada jugak beli dia punya eyeshadow dwicolor, pink n purple. tapi aku ni malas sket nak pakai. sebab aku tak bape pandai sangat. tapi kadang-kadang ada mengada-ngada try. sebabkan aku pun dah nak abis blaja. nak masuk alam kerja memang macam ini. bukan lah nak melawa. tapi tak nak nampak pucat je muka tanpa warna.
selama ni aku memang jenis bersiap sepantas kilat. takde nak mengadap cermin lama-lama. itu memang bukan aku la. sekarang pun aku still nak cuba bersiap pantas gak walaupun macam dah mengada-ngada sket nak bersolek. and now aku berminat nak mendalami sket bab solek-solek ni supaya hasil solekan tu 'kena' dan tak nampak macam opera cina. mungkin harus belajar dengan makcik aku ke, sapa-sapa ke yang terer. huhu


1 comments:

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Aku pun nak belajar sikit-sikit.. Muka aku skarang makin ari makin pucat.. Tak tau laa nape.. Hmmmm..