Wednesday, July 14, 2010

bercinta dengan rekod yang baik.

dalam sesebuah hubungan percintaan, kesudahannya memang belum pasti. siapa yang boleh menduga jika cinta itu bakal berakhir. oleh sebab itu. sebagaimana hati pernah suka, pernah sayang, pernah jiwang. kalaupun tak dapat dikekalkan. cubalah sedaya mungkin untuk menjaga rekod percintaan itu dengan baik. sekurang-kurangnya, apabila dikenang kembali. "oh. bekas kekasihku itu seorang wanita yang baik, cuma jodoh kami tiada".
usah meninggalkan rekod buruk walau hati berparut luka. anggap ia 'value' diri sendiri. tidak dikenang sebagai bekas kekasih yang bertukar menjadi sang singa tatkala cinta berakhir bahagia. redha dan ucapkan yang baik-baik saja untuk si dia, walaupun pengakhiran itu berpunca dari hatinya yang beralih arah. biar satu hari nanti dia tahu. kita ini punya 'nilai' yang bukan baiknya kerana hubungan cinta. tapi kerana peribadi adalah begitu.
perpisahan bukan bermakna kebencian harus ditonjolkan. sekalipun kesal dan marah. jangan malukan diri sendiri dengan nista dan dengki. Allah Maha Tahu tiap-tiap sesuatu yang berlaku.

1 comments:

Cik Akma said...

i love thisss :)
Allah knows better~