Monday, July 5, 2010

eksperimentasi Mangga Ads

iklan Mangga Ads dipasang di blog ini sejak 14 June '10. seperti yang aku in4m before ni, ianya macam sejenis eksperimen, nak tengok sejauh mana bagus tak bagusnya Mangga Ads ni, ermm. lebih kurang 3 minggu, barulah ia 'membuahkan duit'. yelah, aku update blog ni pun jarang-jarang, sebulan cuma 5 kali. jadi sepadan la dengan hasil yang dituai. lagipun blog ni memang tak ramai yang tahu. yang tahu tu tahulah, yang add aku kat network mangga ads pun tahulah juga. heheh
semalam aku cek report dia, ecpm aku ada 1.36sen. wah, aku pun macam hepi la kan. sekali cek hari nih, dia jadi berkurang ke 0.68sen, Aik! boleh pulak dia berkurang macam main tarik tali. aku pun musykil la sorang-sorang. ecpm Mangga Ads ni boleh jadi macam yoyo pulak rupanya. sungguh tak sangka. dan sekarang aku nak teruskan eksperimen dengan meningkatkan kekerapan mengupdate blog. kalau b4 ni 5 kali sebulan. mungkin up sikit jadi 15 kali sebulan. then lepas tu kita tengok apa jadi, dia jadi yoyo ke jadi gasing ke apa.

1 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

mangga ads ?

apokah itu ?

ingatkan seebuah komik. haaaai