Monday, July 12, 2010

bila cinta ini...tak lagi bermakna

bila putus cinta, bila ada hati yang beralih arah. aku selalu tertanya-tanya, "apa kurangnya aku?". betapa sukarnya menggenggam sekeping hati. walau sedaya upaya menggenggam kemas, tapi akhirnya terlepas juga melalui celahan jemari. mungkin hati yang digenggam itu, mencair seperti air batu. rasanya sejuk, tapi menyakitkan.
lemahnya aku pada pujangga yang manis berkata-kata walhal itulah umpan yang hanya sekadar meraih percaya. longlainya lutut tatkala menerima hakikat bahwa cinta itu tidak kekal malahan surut dimamah waktu. betapa gagah aku mencuba, tetap lemah tiada terdaya menahan titis airmata.
pada kalimah cinta yang pernah terlafaz itu aku terima. sekalipun ia pergi, aku tetap di sini. memohon pada Ilahi. Ampunilah aku, Kasihanilah aku. semoga sekeping hati ini sekalipun sepi sendiri. redha aku tidak bertepi.

0 comments: